‘Hanım, hanım! Niyazi yola çıkmış.’ Bu
esnada bir pencere gözükmüş olsun, ardından görüntüye yerleşen karı - koca kafalarını dışarıya
uzatarak var olan durumu kendilerince
değerlendirmeye alsınlar. Görüntünün temel dayanağına inildiğinde şu görülecektir
ki; Birçok geri kalmış toplumların, o an için yaşanılan toplumsal meselelere
karşı vereceği asıl tepki, ortak bir
mahalle kültürünün kendisinde oluşturduğu uyma
davranışı’nı yerine getirerek olaylara kayıtsız kalması olacaktır.
Mahallenin çoğu ferdi tarafından
benimsenmiş düşüncelerin, davranış biçimlerinin, toplumun tüm bireylerine
benimsetilmeye çalışılmasıyla baskı
kendini belli edecektir.
Konuşmalara şöyle devam edilsin. K:
‘Yakalamazlar umarım, iki evladına yazık olur.’ E: ‘Vah Niyazi vah, dananın
kuyruğu koptu. Hadi bakalım göreyim seni!’
Besbelli Niyazi bir şeylerden kaçıyor.
Etrafına endişeli gözlerle bakarak bilmediği sokaklara dalıyor. Biliyoruz ki; korku, ancak kaybedecek bir şeyleri
olanların kapısını çalar ve (korku) o
var olan şeyin kaybolacağından duyulan endişe'dir.
Niyazi'nin neyden korktuğunu düşünmeye başladığımız o anlarda görüntüye palalı
bir el yerleşmiş olsun.
Devamında kırmızı bir terazi...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder