12 Aralık 2012 Çarşamba

Kika (1993)

"Öldürmek ayak tırnaklarını kesmek gibidir; başlangıçta sıkılır ve ertelersin,
ama bir kere başladınmı; düşündüğünden çok daha hızlı yapabildiğini farkedersin.
ve onları yeniden kesene kadar biraz zaman geçeceğini bilmene karşın
sen farkında olmadan tekrar uzarlar" repliğine yer veren bu filmde, kara komedinin üstadları arasında sayılan Almodovar bağımsız avrupa sinemasının örnek yönetmenlerinden birisi -imiş. Şunu da söylemeliyim ki gördüğüm en komik tecavüz sahnesini izledim. Abi için eşcinsel deniyormuş, buyursun densin. Son replikte özetlemiştir ne demektir kadın kafası. Bir çok kavramla dalga geçtiği kara komedisini zevkle izletti bana. Andrea Scarface karakterine bayıldım, aşk duydum, bakakaldım. Jean paul Gaultier tarafından tasarlanan kıyafetleri de gayet başarılıymış. Bir çok yerde devamını getirdiği filimleri için muhafazakarlaşmasından bahsetseler de izlemeye değer diye düşündürüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder